torsdag, juli 24, 2008

Pepparrotssås



Igår hade vi trevligt besök ifrån Canada utav min bror, svägerska och deras två barn. Den yngsta hade jag inte träffat ännu, men en riktig liten sötsak som var lite svår att charma!Storebror kom tyvärr inte med på bild den här gången men jag tror han har varit på besök i bloggen tidigare. Vi bjöd på ugnsstekt lax, nypotatis och lite olika såser. En romsås och en pepparrotssås och barnen fick hollandaisesås.

Pepparrotssåsen var ny för mej men god. Jag blandade 4 dl creme fraiche med pepparrot på tub (börja med liten mängd och smaka dej fram), flingsalt och citronpeppar. Sen lät jag det stå och dra en stund i kylen. Till efterrätt hade vi passionsfrukttårta som var väldigt uppskattad!


Ella är kanske en blivande matbloggerska?

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha men gud va söt=)

Jag googlade så hittade jag den

Anonym sa...

hehe ja du hade rätt det var Eva Longoria=)

Anonym sa...

Kevin ska inte med i år, vi tycker han är så liten att han förstår inget iaf. Han får följa med nästa år istället=)

annamaria sa...

Vilken goding! Åh vilken härlig mat ni bjöd på! Hoppas sommaren varit bra!! Kramizzzar

Kinna Jonsson sa...

Fint med svartvitt på bilden!