söndag, juni 29, 2008

Sex and the city

Igår åkte jag och Khaled till Malmö en heldag. Dels för att shoppa och äta gott men huvudsakligen för att gå och titta på Sex and the city på bio. Filmen var bättre än vad jag hade vågat hoppas på, den var så bra att jag fortfarande sitter och tänker på den. Nu är jag inte opartisk på något sätt, snarare en inbiten Sex and the city fan som konstant har följt vartenda avsnitt av serien. Aldrig har en film fängslat mej som filmen gjorde igår. Den kändes inte alls lång trots sina 2½ timmar. Men så kan jag titta på serierna dygnet runt också utan att tröttna. Jag hann både skratta hejdlöst och gråta sorgset. Men jag tänker inte gå in på filmens handling. Då förstör jag för mycket för dej som vill gå och se den. Summa sumarum så var filmen konstant händelserik och aldrig har tjejerna varit så snygga som här. Det unika är väl deras stöd och sammanhållning för varandra i vått och torrt. En helt klart sevärd film som jag kommer att köpa så fort den kommer ut på dvd. Förhoppningsvis blir jag snart ägare till boxen också.

Innan filmen strosade vi på stan. Nej, strosa är faktiskt fel ord. Vi gick rätt så fort för att hinna med så många affärer som möjligt. Trots det så hann vi inte med en bråkdel, vilket tyder på att vi borde åka till Malmö oftare. Vi åt tidig middag på Casa Mia (eftersom vi valde att se den tidiga föreställningen på bio). Khaled åt pasta med kycklingfilé, med vitlök och tomater. Jag åt gnocchi med kött och karljohan svamp i en gräddsås. Mycket gott och föga förvånande väldigt mäktigt.

Det var skönt att komma hem och ta en kvällsdusch för mina fötter har aldrig varit så ömma som igår. Så går det när man är en shopoholic!
Jag fick syn på en intressant inredningsdetalj i en butik igår och jag ångrar så att jag inte frågade om priset. Nu har det satt sej i huvudet på mej att "den där borde jag ha köpt". Men jag ska ringa imorrn och höra mej för så får vi se om det blir en andra tur till Malmö. I så fall tar jag med mej Cornelia och festar loss på Mc Donalds. Då vet jag en som blir glad...:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Törs knappt säga det men jag har aldrig sett serien! Kanske får kolla filmen istället.

Sara sa...

karinw, man kan ju inte ha sett allting som går på tv. Jag kan varmt rekommendera sex and the city :)