lördag, november 14, 2009

Kronfågels ugnsklara gårdskyckling



Nu är jag här igen med ett litet inlägg, bloggen har vilat lite medans jag har försökt hittat tillbaka till inspirationen. Jag är väl inte riktigt där än men ville dela med mej till er av den här kanongoda kycklingen som vi fick chansen att prova. Det fiffiga är att den är färdigkryddad och ligger i en liten ugnsform som man bara pytsar in i ugnen. Sen sköter den sej själv på 175 graders värme i 1½ timme. Under tiden kan du gå och plocka lite eller sätta dej och läsa en bok om du känner för det. Den sista stunden fixade jag potatis, gräddsås och rödkål. Det var tänkt att vi skulle ha svart vinbärsgelé till men den sista lilla skvätten åkte ner i såsen.


Varje kyckling väger ca 2 kg och kostar 50-55 kr/kg. På kronfågels hemsida finner du en smakrabatt!




5 kommentarer:

17år127kg sa...

Följ gärna min blogg, 17år127kg, som handlar just om vägen från 127kg och att leva som överviktig tonåring.

Emma sa...

Kul att du skriver ett inlägg! Har inte sett den där kycklingen i butik, men den ser god ut.

Tack för tipset om kameran! Jag kollade upp den och den verkar jättebra, ligger i min prisklass också.

Sara sa...

17år127kg, det ska jag göra!

Emma, vad roligt att du gillade kameran!

Boel sa...

Hel kyckling är lysande. Billigt och lyxigt!

Anonym sa...

varfor inte:)