onsdag, maj 26, 2010

Kyckling Paneng


Kyckling Paneng är en väldigt smidig och enkel rätt som du slänger ihop i ett nafs. Jag använde mej av Santa Marias kryddmix, men jag vet att Mrs Cheng har färdig Paneng grytbas. Den har jag inte provat,  kanske jag gör nästa gång! Blancherade sockerärtor var urgott att ha till. Snabbare än så här går det nästan inte att svänga ihop en middag!

Olja till stekning
2-3 kycklingfiléer i tunna skivor
1 påse Paneng kryddmix (Santa Maria)
1 burk cocosmjölk

Bryn kycklingen i oljan tills den fått fin färg, häll över kryddmixen och tillsätt cocosmjölken, rör om och låt det sjuda i ungefär 3 minuter. Servera med ris och sockerärtor!

2 kommentarer:

Unknown sa...

ser gott ut!

Linda sa...

Tack Sara, gud vad roligt=) Hoppas du kommenterar fler gånger nu då;)

Ja nog ska jag njuta som en gris på min semester, herregud dessa sjukdomar har tagit kål på mig känns det som.

Ta hand om dig, kram