onsdag, januari 21, 2009

Lite nytt i köket

För att få lite mer plats i skåpen så satte jag upp nya hyllor i köket och införskaffade nya glasburkar. Väldigt skönt att få lite utrymme i skåpen! Man är verkligen en mästare på att samla på sej!

I eftermiddags var jag hos en kompis som kommer från Benin. Jag älskar att lära känna människor från andra kulturer och då speciellt deras mat. Idag lärde jag mej att laga en urgod afrikansk rätt. Tyvärr är det inte mycket att fotografera men oj så gott det är! Lite omständigt att laga, då det ska kokas och stekas om vartannat och sedan tillsammans, men helt klart värt besväret. Jag ska laga det snart medans jag har receptet färskt i minnet och kanske kommer det upp något foto här på bloggen!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vad smart att sätta upp hyllor och ställa sånna där burkar där. Jag har en miljon med burkar brevid spisen och jag tycker det är så rörigt men jag älskar ju mina glasburkar hahahahha

Kram

Sara sa...

Linda, jag är mer än nöjd med hyllorna! Skönt att få bort lite burkar från bänkarna och skåpen!:)

Mår Kevin bättre idag?

Anonym sa...

Vilket härligt stort kök du verkar ha! Jättefint!

Anonym sa...

wow, snyggt! Önskar man hade ett sånt kök! :)

Anonym sa...

Vilka fina hyllor och vad spännande med afrikansk mat! Jag hade tidigare en kollega från Demokratiska republiken Kongo. Hon lagade jättegod mat med oss arbetskompisar. Verkligen spännande med ovanliga kryddor och matbanan bl a.

Många hälsningar från fröken Dill

Anonym sa...

Det ser väldigt väldigt fnt ut. Jag är också en som bara samlar på mig hela tiden, skulle också behöva något sådant. För jag vill gärna ha kryddorna framme, det se så snyggt ut.

Trevlig blogg förresten, återkommer gärna.

Hälsningar Nadja

Anonym sa...

Jättefint och praktiskt!

Karin/ Rosa maränger.blogg.se

Anonym sa...

Gud vad fint! :)

Anonym sa...

Gud va snyggt ni har det!!! Känns riktigt hemtrevligt det där:)

Lycka till i tävlingen, roligt att du ville delta:)

/Johanna

Chef Jan sa...

"kittlar döödsskönt i kistan" Ser trevligt ut i Ert kök!

Tack för titten!

Keep on cooking :-)

// Janne

Anonym sa...

Men åhh så snyggt!!

Anonym sa...

Vad fint du har det:)Och vilket stort kök du verkar ha jättelyxigt...jag vill oxå ha ett stort kök!