torsdag, november 01, 2007

Blåbärs te


Mitt i allt stök så här inför kalaset så finns det nog inget så rogivande som att sätta sej ner med en kopp gott te. Jag är absolut ingen kaffe drickare och kan nog räkna dom få gånger jag dricker kaffe. Men te har tilltalat mej så länge jag kan minnas. En av mina absoluta favoriter är Russian Earl Grey som ständigt finns här hemma. Idag hittade jag en spännande nyhet från Friggs som fick slinka ner i kundvagnen. Så här lyder texten på paketet " Friggs röda te med blåbär innehåller 25 procent riktiga bär. Ett uns vanilj gör teet mjukt och bärigt.
Blåbär är ett bär fullspäckat med nyttigheter och roobios är allmänt känt för att innehålla hälsosamma antioxidanter."

Jag kan bara slå ett slag för det här teet, det var väldigt gott och kommer få följa med hem fler gånger. Ett av dom stora plusen borde vara att det är koffeinfritt, passar bra så här på kvällskvisten.

Bilden kommer från Friggs

4 kommentarer:

lina sa...

Jag älskar det teet! Trevlig blogg du har:)

Sara sa...

Tack, vad roligt att du tycker det. Jag håller med dej, teet är underbart !

Ruffhäxan sa...

Om du gillar blåbär så akta dig för hallon är minst lika god ;-)

Mycket mysig blogg du hade!

Sara sa...

Ruffhäxan, vad roligt att du gillar min blogg. Det värmer väldigt mycket att höra. Jag måste nog köpa hallon teet då också, dricker kopiösa mänger emellanåt. Speciellt nu när det är ruggigt och kallt ute.
Ska titta in på din blogg också vid tillfälle :)