tisdag, november 27, 2007

Försäljare

För några månader så gick vi med i Fix (heter det så?) vilket innebär att man inte längre får samtal av telefon försäljare. Jag tyckte att dom ringde i tid och otid på kvällarna och allra helst när man skulle lägga dottern. Till slut så blev jag så less på det att jag valde att blockera alla såna samtal. Men ett nummer har krypt igenom och det är Sydsvenskan, vi fick nämligen en prenumeration därifrån av min mamma och då finns man med i deras register. På sistone har jag valt att inte svara men idag så kunde jag inte riktigt låta bli.

Jag: Hej, det är Sara.
Han: Hej, jag ringer från Sydsvenskan och söker Sara *******, är det du det ?
Jag: Ja, det är jag.
Han:Vad bra ! Har din dag varit bra ? *klämkäckt*
Jag: Ja, det har den.
Han:Jag ringer dej till Sara för att du hade Sydsvenskan för ett tag sen.
Jag: Ja, det stämmer.
Han: Har du någon annan tidning nu?
Jag: Ja, vi har HD (lögn).
Han: Ni har HD...eehm, saknar du inte Sydsvenskan då ?
Jag:Nää, det gör jag inte. Jag läser inte tidningen mer än på nätet, det är bara min sambo som gör det.
Han: Jag har ett erbjudande till dej där du kan få Sydsvenskan till halva priset i 3 mån.
Jag: Men vi har redan en tidning.
Han: Men då kan ni ha 2 tidningar vid frukostbordet så att ni skiftas om.
Jag: Men jag läser ju inte tidningen.
Han: Du gör inte det ?
Jag: Nej.
Han: Ehhh...
Han: (något nedstämd) Då får jag tacka för mej, hejdå !
Jag: Hejdå !

Jag har ett undantag på en försäljare som jag tåler, men hon är också den enda. Hon var inte så där fjäskande och falsk. Annars avskyr jag alla Sveriges telefonförsäljare.

3 kommentarer:

annamaria sa...

Vad jag är tacksam att jag slipper arbeta som telefonförsäljare.Det måste nog vara världens mest otacksamma arbete. Inget jobb kan nog generera så mycket skäll. Arbetsmiljöverket kunde väl göra en insats och lägga ner telefonförsäljning för deras skull....
Jag hade inte tänkt baka lussekatter eftersom jag ska operera min hand på torsdag men nu är dottern sjuk - och ska vi överleva dagen inomhus i morgon så får det nog bli lussekatter i alla fall. Om vi inte åker på magsjuka - som går som en löpeld här i byn.

annamaria sa...

Vår minsta är nu 5 månader. Endel tycker säkert att det är hemskt att lämna henne när hon är så liten. Men för oss funkar det och det ska bli super-härligt! Sen att man inte kan låta bli att undra "hur de har det" det är ju en annan sak...hm. Båt hotell låter härligt. Feskekyrka (stavas det så?) får man inte missa. Sååå mycket gott! Jag håller med dig - jag lägger hellre pengar på annat än där man ska sova - framförallt på maten - undrar varför?? hahaha

annamaria sa...

Hej!!

Vi har haft en underbar helg. Tågresa med rödvin till frukost. Möllevångstorget är underbart! jag hittade bröden, himmel så goda. Inte minst med lite ost från Möllans ost. Vi fikade på Hollandia - vilket fik. Så goda bakverk! Inte billigt men värt varenda krona. kvällens middag blev på Skeppsbron 2 med hjort och svenska tapas - jätte-gott. Nu får ni bara mysa och göra lilla skruttan frisk. Det gjorde jag med vår mellan-dotter i veckan med PC osv. Dem behöver de ibland. Vi roade oss med bakning.
En konstig fråga: finns tidningen Mitt öre stad kvar? Visst var det i Landskrona den fanns? Jag skrev mat i den för många år sedan.