tisdag, december 18, 2007

Tick-tack tick-tack

Dottern har 40 graders feber, spyr och har öroninflammation.
Sambon jobbar veckans alla dagar fram till julafton.
Vi har ingen gran.
Inget julgodis är bakat.
Maten är inte handlad.
Jag har inte julstädat.
Vi har mer än hälften av alla julklappar kvar att handla.
Jag fick avboka min klipp/färgtid hos frissan idag.

Jag är så trött (efter en natt där dottern varit vaken 90% av tiden och haft ont) att tårarna bränner bakom ögonlocken. Idag är en sån dag då jag hatar julen.

Nu ska jag äta thaimat och tycka synd om mej själv.

2 kommentarer:

annamaria sa...

Jag får tårar i ögonen bara jag läser. Så här är det: det viktigaste nu är du och lilla pluttan, att hon blir bra. Jul blir det i vilket fall. Det finns kakor, mat och godis att köpa - söndag känns bra då är pluttan pigg igen. Sätt på julmusiken, plocka undan det värsta, städa kan du göra efter jul. Pynta med dottern. Allt detta vet du redan men ändå. Jag önskar ni bodde närmare då hade jag hjälpt dig - passat din lilla och skickat ut dig på stan! Njut av din thaimat - himmel så gott det är! Så här pigg har jag inte varit på 6 månader - min lilla har sovit en hel natt (ja okej då hon vaknade snabbt en gång) för första gången. Krya på er nu!

annamaria sa...

God Jul vännen min!! Hoppas nu att du har hittat jul-lugnet! Mys nu riktigt ordentligt!! Julkram från mig