tisdag, oktober 23, 2007

Förkylningsmat

I ett tidigare inlägg så har jag bloggat om att dottern är sjuk och äntligen verkar hon friska till sej. Hon ska göra ett försök att gå till skolan imorrn. Något hon verkar se fram emot. Det har varit lite si och så med att få i henne mat, så hon har faktiskt mest druckit och ätit glass. Jag köpte hem nyponsoppa och dom första klunkarna går bra men sen tycker hon inte att det är nåt vidare. Framåt kvällen har ju hungern kulminerat och jag har verkligen tänkt så det knakat på matfronten. Vad ger man ett barn att äta som inte ens kan gäspa för att hon har så ont i halsen ? Man gör spagetti soppa a´la Cornelia. Kokar upp buljong och häller i risoni (sopp ris) och bruten spagetti i små små bitar. Peppra lite och dutta i gurkmeja för att få lite färg på tristessen. Så fort pastan är färdig så är soppan ätbar. Det både värmer (lenar halsen) och mättar lite. I alla fall bättre än att leva på islgass och juice.

Jag har tagit många matfoto och ska lägga ut bilder och eventuella recept vid senare tillfälle.
Igår såg jag att vi hade både mandelbiskvier och nyponsoppa hemma så jag var tvungen att vispa ihop en katrull, tillsammans med en klick vaniljglass så smakar det barndom så att det bara sjunger om det.

Nu i dagarna har jag startat ännu en blogg inom ett helt annat område, ska bli spännande att se var det kan leda. Jag har länge haft det i tankarna och nu känns det väldigt rätt att äntligen ha kommit till skott.

Inga kommentarer: