tisdag, oktober 16, 2007

Malmö - Vilken underbar stad

Vi har tillbringat större delen av dagen i Malmö eftersom vi hade ett viktigt ärende där som vi inte längre kunde skjuta på. Själva ärendet tog väl en timme men ligger en bit utanför stan så man måste åka buss både dit och tillbaka.

Tyvärr så var vi lite för stressade för att hinna med att gå i alla underbara affärer som man bara stöter på, men en inredningsaffär hann vi slinka inom och både jag och Khaled suktade oss igenom den och önskade att vi hade haft en tjock plånbok med oss.
Vi hann äta lunch på en trevlig thai restaurang där man får äta av en väldigt fräsch buffé för 60 kr, då ingår även dricka, sallad, bröd och kaffe/te efter maten. Ett alternativ som passade våra hungriga magar väldigt bra. Efter lite strosande på stan så tog vi en snabb fika på Espresso House, jag bara måste ha deras Frapino när jag i närheten , sen fick vi skynda oss tillbaka till centralen där vi med nöd och näppe han med tåget tillbaka.

Efter hämtande i skola, mer möbelskruvande och en runda i vår egen stad så kurrade magen igen och jag slängde ihop en rätt så snabb fiskgratäng som sköter sej själv och går fort att laga.

City gross har denna vecka extra pris på pangagusfiléer i portionsbitar. Jag la ett paket såna i en ugnsfast form, ringlade över olivolja, en nypa flingsalt och några drag med pepparkvarnen. Lät den stå i ugnen 10-15 minuter i 200 graders värme. På fisken hällde jag sen lite räkor (hade en slatt kvar i frysen), herrgårdsgrönsaker och rejält med hollandaisesås, i alla fall tillräckligt så att det täcker fisken. Under tiden som potatisen kokte så satte jag in fisken på 225 grader i ca 15 minuter. En enkel rätt att tillaga som sköter sej själv om man känner att man inte har tid att stå vid spisen.

Vi har fortfarande massor kvar att göra här hemma, Khaled jobbar mycket och möblerna är så tunga att man inte ensam klarar av att skruva ihop dom.

Inga kommentarer: