måndag, oktober 01, 2007

Min paus fortsätter

Vår renovering har kommit en bit på vägen men det är en del fixande kvar här hemma. Jag har strukit gardiner till förbannelse, så pass mycket att min kräkreflex nästan har kommit igång. Nu har jag en halv gardin kvar och jag tycker den ligger så bra där den ligger. Vi har 6 stora fönster i köket som kräver en hel del omsorg. Igår shoppade vi en väldig massa på IKEA som kommer med hemkörning till oss någon gång i nästa vecka. När alla möbler är installerade så är det bara ny tv och dator som fattas, sen är vi nöjda. Ja, för stunden i alla fall;)

Jag har inte lagat några kulinariska nyheter och det känns som det kommer dröja ett tag innan jag gör det. Jag behöver ny inspiration i form av nya kokböcker och så måste lusten så klart infinna sej. Men som det är nu så gör jag hellre Sallad Nicoise som inte kräver lika stor ansträngning som t.ex pannbiff med potatis och lök. Jag är helt inne i min inredande anda och njuter av varje sekund, så ni får hålla till godo med Linda, så får vi se när jag dyker upp igen.

1 kommentar:

Jessica sa...

Ta väl hand om dig och de dina!