måndag, september 10, 2007

Knäckebröd från Sofiero

För några helger sen så var mamma och Cornelia på Sofieros trädgårdsutställning i Helsingborg och hem kom dom med detta ljuvliga knäckebröd som Cornelia hade valt. Ja, hör och häpna, för ni som känner henne vet att hon inte brukar tugga i sej sånt. Jag minns inte riktigt vad det innehöll men vet att det var bl a linfrön i.


Sten hade varit igång och gjort plommonmarmelad av plommon från deras trädgård. Den var nog så sur när vi provsmakade den och jag tänkte att den där kommer vi aldrig äta. Men så ringde mamma samma kväll och talade om att han hade läst fel i receptet. Jag fick koka upp marmeladen på nytt och tillsätta 2 dl socker.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Har du haft höststädning på sidan, det blev riktigt fräscht, kände inte igen mig först. Plommonmarmelad är så gott tycker jag, men förstår att den var sur vid första provsmakningen hi hi.
Kramizzzz

Sara sa...

Ombyte förnöjer ju som det så vackert heter, roligt att du tycker om det. Jag/vi är också väldigt nöjda ! Känns lite fräschare och enklare så här. Ja, marmeladen var som en citron från början, men nu står den vackert i kylen och väntar på att få bli uppäten. Kram på dej !!

Nesh sa...

Det där brödet såg ju gott ut. Spara en bit till mig.... =)

Sara sa...

Nesh, det lovar jag att göra ! Om du masar dej ner hit och hälsar på oss nån gång :)