lördag, maj 03, 2008

Shopping i Helsingör


Vi var i Helsingör igår och tanken var att jag och Khaled skulle shoppa kläder till oss själva. Men som vanligt så hittar man ju inget åt sej själv, bara åt andra. Cornelia fick lite nya sommar kläder som jag hoppas ska passa henne.

Några goda ostar och kex fick följa med oss hem. Det ska vi mumsa på efter middagen ikväll, som jag kommer blogga om vid annat tillfälle!

Ett stort tack till Mamma som har haft Cornelia hos sej ända sen i onsdags! Hon ska få två flaskor av sin favorit dricka Orancio!

Inne på Creme de la Creme som för övrigt är min favorit affär i Helsingör så köpte jag den här duschtvålen Almond Blossom. Jag tog ett skönt bad när vi kom hem igår kväll och tvålen var underbar!

Vi vilar fötterna efter en hel dags gående och älsklingen njuter i solen!

Khaled har länge pratat om en kycklingmacka som han åt i Helsingör vid ett tillfälle när han var där själv och igår var tanken att vi skulle äta såna till lunch. Vi gick till Baagö som butiken heter och jag blev helt lyrisk redan när jag såg skyltfönstret. Tyvärr så var mackorna slut så Khaled tog fiskbiffar, grovt bröd och lite hemmagjord remouladsås som var underbar.

Jag åt en ciabatta med parmaskinka och brie ost, ingen kulinarisk nyhet men det funkade det också!

En av många saker från Baagö, chili kartoffel (potatis)!

Pastasallad med soltorkade tomater! Några av korten är tagna utanför och därför blev vissa bilder inte så bra. Men Khaled gick in och frågade om han fick lov och fota lite till en blogg, dom skrattade lite och svarade att det fick han visst! :)

Marinerat lamm! Om jag kunde skulle jag köpa med mej hela affären!

Korvar, kyckling, marinerat kött, vattenmelon sallad, hängmörat kött osv.

Ännu en smaskig sallad!

Det var en riktigt lyckad dag igår och vi var väldigt trötta och möra i fötterna när vi kom hem igår kväll. Idag blir det en rätt lugn dag, förhoppningsvis ska jag hinna med en promenad! Sen väntar den goda middagen med lite mat från Baagö. Ha en underbar lördag allesammans!

5 kommentarer:

Anna-Eva sa...

Ja där har jag stått många gånger utanför skyltfönstret och dregglat :)

Anonym sa...

Åh, vad allting såg gott ut!
Skulle vara där jämnt om jag bodde i närheten. Blev lite hungrig av de där bilderna.

Sara sa...

anna-eva, jag förstår dej! Mitt saliv rann också! :)

emma, sambon var och köpte kycklingmackan till mej idag. Den var godare än jag trodde. Deras griskött smakar inte gris, det smakar bra kött. Glada grisar märker man!

annamaria sa...

Vilken affär!!! Där hade jag blivit urfattig. Potatisarna såg underbara ut. Undrar varför det aldrig finns såna små kulpotatisar att köpa i affären??

Sara sa...

annamaria, det undrar jag också! Tänk om man hade en sån affär runt hörnet från där man bor....eller inte? Jag är lite kluven! Det kan bli livsfarligt, både ur ekonomisk synpunkt och hälso. Jag hade rullat fram innan det är så pass varmt att man kan bada i havet! Det är typiskt att jag aldrig kan hejda mej, så otroligt ha galen =)