tisdag, januari 29, 2008

Fruit Sensations

Som laktosintolerant har man inte alls samma utbud av mejeriprodukter. Det jag suktar efter mest i affärerna är tjock, krämig yoghurt. Gärna smaksatt men även naturell. Den här yoghurten har jag suktat efter ett tag och idag fick den följa med hem. Efter maten kände jag att det passade bra att smaka en (man får ett 2-pack för 17,90). Jag väntade mej tjock krämig yoghurt i botten och nån slags god puré ovanpå. Puré i all ära, barnmatspuré var ordet. I mitt tycke helt vedervärdigt. Jag hade lika gärna kunnat köpa barnmat för pengarna och komma undan billigare. Yoghurten kom inte alls till sin rätt tillsammans med fruktpurén, den försvann helt och hållet. Besvikelsen var så stor att jag låter sambon (som äter i stort sett allt) äta den och tog mej själv en yoggi delikatess med vaniljsmak. Krämig och god. Nu ska jag invänta det magonda, hade nämligen slut på lactras !!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sojayoghurt (TROR att det är Apro Soy) som finns i små förpackningar, 4 eller 6 st med smak av bl.a. persika är nog precis vad du söker ;)

Sara sa...

Jag får nog ge sojayoghurten ett försök, jag inbillar mej att den smakar konstigt pga namnet :)