onsdag, januari 09, 2008

Kravmärkt

Jag och sambon var i affären för en stund sen för att handla det vi behöver till kvällens linsgryta. Då kom jag att tänka på att försöka handla lite mer krav märkt och ekologiskt och far bort till dom krossade tomaterna. Sambon håller i en tetra paket från Buffé och jag får syn på Kung Markattas kravmärkta solmogna tomater från Sicilien.


Jag tycker att saken är biff, trots att dom är dubbelt så dyra. Jag får ett retligt litet skratt tillbaka av sambon och hotar med att blogga om vår lilla incident. Så alla miljö och klimat aktivister, på honom bara !!


Jag tror jag har väldigt mycket att lära innan jag gör allt jag kan för miljön. Men jag tycker nog att en burk tomater är i rätt riktning.


Nu ska jag som aldrig dricker kaffe faktiskt bäla i mej en kopp så att jag håller mej vaken under dotterns simlektion.

3 kommentarer:

lina sa...

Ja, det där påminner om hur det är hemma hos oss! Det är därför jag oftast ser till att handla själv:)

De där tomaterna är dubbelt så goda också tycker jag!

Sara sa...

Ja, jag förstår precis vad du menar. Men tydligen gör inte han det ! Nu vet han i alla fall vilka krossade tomater jag vill ha i fortsättningen, dom var verkligen goda !

Anonym sa...

Jag har hittat en sida på internet som redovisar en del av det sortiment som finns i livsmedelsbutikerna.

Har sedan jag hittade sidan kunnat sitta hemma och antecknat vilka varor jag vill köpa.
Nu handlar jag mycket mer kravmärkt än tidigare.

Sidan verkar vara under uppbyggnad för det kommer till fler butiker eftersom.Butiker just nu ifrån Umeå
ner till Bollnäs.

Adressen är www.konsumentinfo.se