tisdag, februari 12, 2008

Frukost


Vissa dagar är jag rejält hungrig när det är dags att äta frukost, och jag väntar alltid med att äta tills jag har lämnat Cornelia i skolan. Imorse drog det ut på tiden för jag skulle hjälpa en kompis som var hemma med ett sjukt barn att följa hennes resterande två barn till skola och dagis.
Vi köper fullkorns baguetter som vi bakar i ugnen och idag fyllde jag dom med harissa, ost, ägg, lök, tonfisk, gurka och oliver. Som ni förstår så står jag mej ett tag nu, men det är bra för jag är inte känd för att äta lunch.

Vilken är din favorit frukost ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag äter gärna fil och müsli till frukost lätt och inte svårt att få i sig på morgonen =)

Sara sa...

Kokvrån, jag håller med dej. Lite fil och flingor eller müsli går nästan alltid ner. Ska absolut titta in på er blogg. Roligt att ni tyckte om min !

Anonym sa...

harrisa vad är det.. baguetterna så extremt goda ut..

Sara sa...

Becky, harissa är en stark stark chilipasta som kommer från Tunisien. Jag älskar att ha det på smörgåsar eller i mat. Baguetterna var jättegoda!