tisdag, februari 26, 2008

Bokleverans och middag

Idag kom äntligen min leverans från bokrean. Jag beställde från http://www.adlibris.se/ eftersom jag visste att jag inte skulle hinna gå på bokrean idag. Sen tycker jag att det är skönt att bara kunna klicka lite med datormusen så är det klappat och klart. Ett stort plus hos Adlibris är att dom inte har någon fraktkostnad!
Dom här böckerna köpte jag:
  • Gott och lätt - smalmat från Allt om Mat (Bra till vardags)
  • Fest - Mat för högtider och kalas (Nigella Lawson) Otroligt prisvärd!
  • Mera fredagsgourmet (Underbar kokbok med vackra bilder, bra inspiration när man vill äta något gott i helgen)

Efter ett skönt bad ikväll så är min lektyr klappad och klar! :)
Har du handlat något på bokrean ?

Dagens middag, pasta med köttfärssås och lite grönsaker vid sidan om. Vi har ett enda ställe i
stan som säljer Mutti tomater. Nu kan jag inte laga tomatsås utan dom! Jag är lite nyfiken på vad ni som använder Mutti tomater får ge för en burk ? Jag får betala 15 kr för en! Vet inte om det är billigt, normalt eller dyrt ?

8 kommentarer:

izza sa...

Hallå där! Jag har för mig att jag betalar typ 8,90 för en burk. Sen har jag köpt nåt slags 3-pack med tre mindre burkar i och det kanske kostade 19,90 eller liknande. 15:- låter ju precis som du säger rätt så dyrt!

Är inte helt hundra, men det tror jag inte jag har betalat varken på Lucullus eller Hemköp här i stan.

natz sa...

åh va underbart med lite nya kokböcker :) jag var faktiskt en sväng på stan idag, men jag orkade inte trängas med allt folk. köpte några pocketböcker så jag har ett tag framöver i alla fall.

Sara sa...

Izza, ja i så fall låter ju mina tomater onödigt dyra. Det tråkiga är att dom inte sälja någon annanstans så jag har inget val. Vad gör man inte för en god sås ? :)

Natz, jag har spenderat lång tid ikväll att titta igenom alla böcker. Det finns så mycket gott att välja mellan att man nästan får bestlutsångest. Jag förstår att du inte orkade trängas med allt folk, jag känner lite likadant!

Lisa sa...

Jag har inte lyckats få iväg min bokbeställning än... Jag tycker precis som du att det är mycket smidigare att beställa på nätet.

Nigellas Fest står definitivt på önskelistan i alla fall!

Anonym sa...

Jag är mycket mer för Jamie än Nigella. Så jag hoppas hoppas hoppas att Jamies Italien väntar på mig när jag kommer hem från jobber ikväll. :)

Sen den där satsningen på att barnen i brittiska skolor ska äta nyttig, god mat istället för allt djupfriterat och konstrgjort äckel så är han min GUD ;)

Sara sa...

Lisa, hoppas du blir lika nöjd med Nigellas bok som jag är! Tycker hon är underbar!

Rubusarcticus, jag gillar också Jamie. Nästa gång kanske det blir något från honom! :)

annamaria sa...

Jag letar fortfarande efter Mutti här ute på vischan.....finns inga alls tyvärr. Ska kolla i stan nästa gång. Vilka fina bilder du har!!!! Jag har hoppat över bokrean i år, det har nog aldrig hänt faktiskt. Men är man föräldraledig så är man och då får man rätta sig efter det. Stor kram!!

Sara sa...

Åh, tack! Vad roligt att du tycker om dom !Jag fick inte heller tag på mutti tomater innan den här lilla affären öppnade. Du får väl tjata i din lokala affär ? Måste vara fler än du som vill ha dom tycker man! Jag är riktigt glad för böckerna jag beställde :)