måndag, juni 25, 2007

Choklad & Jordgubbs Muffins


Idag har jag äntligen fått tag på Lemon Curd (är alldeles för lat att göra den själv) Har väntat hela helgen på att Ica ska få in det.
Så gick dit så glatt idag men till min stora förvåning hade dom inte fått in det.. Så gick och letade reda på en som jobbade där, men hon visste inte om det skulle komma in nåt sånt..
Jag som hade tänkt baka hela helgen ... Och jag kände verkligen inte att göra Curden själv.. så kom på en annan affär som vi har här i byn, Gourmera och dom hade det :)
Så köpte min Lemon Curd och en Death sause till David eftersom det var hans namnsdag.
Äntligen kunde jag gå hem och baka dom här underbart goda muffinsarna.
Men om ni är intresserade av lite olika saker allt från kryddor till skorpor så kika då in på Gourmera

Till 20 rejäla muffins:

Sätt ugnen på 200 grader

Rör ihop 6 dl vetemjöl med 4 tsk bakpulver.
Tillsätt 3 dl flytande smör, 3 dl socker, 4 ägg, och 1 dl Lemon curd.
Blanda ihop allt , hacka sedan 200 gram vit choklad och 1 liter halverade jordgubbar , vänd sen ner allt.
Fördela i stora muffins formar (smeten är ganska fast så små formar passar inte)

Tillaga i mitten av ugnen i ca 20 minuter..

David sa att han hade aldrig ätit nåt godare i sitt liv ... Så ät och njut !!

Vill även säga att det är oerhört kul att se att så många lämnar kommentarer.. Så kul och läsa !

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det där lät riktigt gott.

Linda sa...

Christina, jag lovar det , det bara smälte i munnen ..

natz sa...

mums, det måste jag testa!