måndag, juni 18, 2007

En dag på stan

Jag och Cornelia har "gjort" stan idag. Vi skulle köpa laddare och födelsedagspresenter och lite andra saker + 2 liter jordgubbar sådär i farten.
Vi tog en hamburgare till lunch och när sambon går av sitt 12 timmars pass på jobbet ikväll så ska vi iväg och storhandla. Jag tycker synd om honom men det ekar tomt både här och där så det hjälps inte, och jag kan inte göra det utan honom eftersom vi behöver vara 2 för att orka bära allt (har ingen bil).
Så ikväll blir det ciabatta med goda pålägg och ostar, det är vad jag orkar och förmår. Av någon konstig anledning så kan jag inte sova på nätterna, sist jag tittade på klockan så var hon 3.08.
3.28 kommer Cornelia in storgråtandes och är förtvivlad för att hon har drömt en mardröm. (JAG SOM ÄNTLIGEN KOMMIT TILL RO !!)
Så vi fick röra på oss, sambon bytte sängplats med Cornelia och hon somnade innan jag hann blinka. Själv låg jag vaken en halvtimme innan jag till slut gav upp. Jag tog med mej kudden och vandrade ut i vardagsrummet, då kom sambon också. Han hade inte heller kunnat somna om så då satte vi på Man on Fire och kollade på den tills hans tåg gick 2 timmar senare. Då gjorde jag ett förtvivlat försök att somna om, det var inte helt smärtfritt men jag vaknade inte förrän dottern slog upp ögonen 10.30, vilket är nytt personligt rekord för henne.
Jag anar att min störda nattsömn beror på tarmkatarren som jag bär på, har nämligen haft hiskeligt ont nu ett par nätter. Det får bli mer matbloggande och nya receptet senare i veckan, nu tänker jag njuta av halvfabrikat och tugga tills det växer ur öronen på mej och tills tarmen är nöjd, då slipper jag nämligen ha ont.

Inga kommentarer: