måndag, juni 18, 2007

Storhandling och kvällsfika

I mitt förra inlägg så bloggade jag om att vi skulle storhandla, jag visste att sambon skulle komma hem vid åtta ikväll så vi hade bestämt att vi skulle mötas i affären då, och då hade jag lovat att ha allt nerpackat i vagnen så det bara var för oss att betala och gå hem.

Det var så hiskeligt tungt att bära hem så sambon fick gå en extra gång medans jag väntade kvar med påsar utanför affären.
Vad handlar människan tänker ni kanske ? MYCKET !


Apetina Feta
Grillkrydda
Aqua Rose (vet inte vad det är, tvål kanske?)
2 Avocado
2 paket bacon
Fullkorns baguetter- bake up , 4 paket (perfekt att ha i frysen)
Lagrad balsamvinäger
Bananer
Bandäggnudlar
Kall bernaisesås
Citronfil
2 st Handtvålar
Fjärilskotletter
Fransk dressing (pulver)
3 liters fryspåsar
Glasspinnar
Spickekorv (Cornelias favorit, för mej funkar det lika bra att öppna munnen och hälla i ett saltkar)
Gott & Blandat
Gröna oliver
Leverpastej
Gräddfil
Gräddglass (3 för 20)
Grönsaksbiffar (sambon äter det när vi äter griskött)
2 gurkor
Höng, ost
Jasminris
Jordgubbsfil
Jordgubbssylt
Ananas/apelsinjuice
Apelsinjuice
Wienerkorv
Heinz ketchup
Kycklingkorv
Kycklingköttbullar
Frusen kyckling
Körsbär (*mm*)
Laxfilé
Röd lök
Storpack lövbiff
Makrillfilé i tomatsås
Mango chutney
Matlagningsgrädde
Galia melon
Mintkrokant
Stenbitsrom
Morötter
Naturchips
Nektariner
Nutella
Olivolja
Frödinge ostkaka
Oxgrytbitar
Röd paprika
Grön pesto
Ungersk salami
Pommes
Ost
2 mozzarella pizzor
Russin
Ryggbiff
Sallad
Smörgåsgurka
Makaroner (med ursäkten att jag är mamma)
Sötmandel
Te, indian spice
Toapapper
Tomater
Tonfisk 3x2
Vispgrädde
Vitlök
Canadalax, hel - varmrökt
Wok chinese (fusk)
Ägg
Äggnudlar
Äpplen
Ärter/majs/paprika (frusna)

Nu har vi så vi står oss ett tag, dom hade billig läsk, 10x2 liter för 89 kr + pant...inte för jag vet hur vi ska orka dricka så mycket läsk, men jag är lite sugen på att slå till. Sen hade dom ett bra erbjudande på ett ramlösa paket :)

Nu ska jag fiska upp min lilla Cornelia ur badet. Hon är trots bara 7 år gammal så klockan börjar bli lite mycket för henne nu.

Imorrn har Khaled (sambon) och Cornelia beställt kalops, jag tror inte ni behöver något recept på det, men kan hända att jag lägger ut lite bilder.

Jag ÄLSKAR fulla kylar/frysar, jag är den enda jag känner som är förtjust i att handla mat och sen njuta av att skåpen är fyllda till bristningsgränsen.


1 kommentar:

natz sa...

jag älskar också fullproppade kylar/frysar! :)