onsdag, juni 20, 2007

Kalops och ostkaka


Ikväll har vi haft besök av Khaleds kompis Osama (inte bin Ladin), från Göteborg.
Jag hade ju lovat att laga kalops så medans dom åkte till Malmö för att lämna en bil, så satte jag igång. Jag kan lova er att Khaled är en tidsoptimist, dom åkte vid fyra och jag frågade honom när dom kunde tänkas vara tillbaka ? Vid fem. Försök 3 timmar senare.
Kalopsen blev god men jag önskade att den hade fått koka lite till, men Cornelia hade frågat triljontals gånger när maten skulle vara färdig. Hon och jag började äta utan både killarna, och var tom färdiga när dom kom hem. Något som förvånade mej var att Osama aldrig hade ätit kalops förut, då måste jag ändå tillägga att han är gift och har barn med en svensk tjej. Enligt honom så är hon inte bra på att laga mat, och enligt Khaled så lever hon på chokladbollar. Nyttigt och enformigt värre. Men hon ska tydligen vara en hejare på det.

Efter maten så kom jag på att jag hade en ostkaka i frysen, inte heller detta hade Osama ätit. Är vi förvånade ? Nää.
Så jag skjutsade in den i ugnen och vispade ihop lite grädde. Jag hade nästan glömt hur mäktigt jag tycker ostkaka är.

Jag har inga foto på vare sej kalopsen eller ostkakan,men ni vet hur båda ser ut och smakar. Är ni nybörjare som Osama så får ni maila så lovar jag att bjuda er på middag.

Inga kommentarer: