lördag, juni 23, 2007

Midsommarhelgen

Jag hoppas att alla våra läsare har haft en trevlig midsommar, om än lite regnig. Vi har bara varit hemma och ätit god mat, igår till efterrätt bakade jag en Pavlova kaka med inspiration från Serendipisk mat. Den kommer jag att blogga om imorgon, med foto och recept.
Idag har jag ätit ensam för Cornelia har varit hos en kompis och kom just hem och Khaled jobbar till halv ett inatt. Så min middag var inte mycket att visa för världen idag, man gör det rätt enkelt för sej när man är ensam. Cornelia kom hem, glad i hågen för hon hade vunnit 2 kg av Marabous mjölkchoklad. Snäll som hon är så hade hon delat hälften av chokladen med sin kompis My som hon var på tivolit med. Det är jag ganska glad för, annars hade vi rullat fram här inom kort. Vi har tillräckligt mycket onyttigt i vårt skafferi så 1 kg choklad passar bättre i någon annans mage än våra.

Vad har du hittat på i midsommar ? Har ni ätit något extra gott ? Skicka gärna en kommentar.

3 kommentarer:

Louise sa...

Jag trodde att min midsommar skulle bli förfärlig i matväg med dålig korv men så jag bedrog mig! Vi åt så gott så gott hembakat bröd och knäckebröd, heminlagd sill (av mig), goda köttbullar, egenodlad potatis och snaps (kryddad av mig!). och sist och minst en massa småkakor!

Sara sa...

Det låter underbart, hoppade ni över korven helt då ?

Louise sa...

Nej det blev llite korv ändå, men jag fick ha mer inflytande på den än jag väntat mig så den blev bra den med!