lördag, juni 02, 2007

Fruktsallad













Igår hade Cornelia med sej en kompis hem från skolan som sov över här till idag, det har blivit mycket "snabbmat" dvs mat som går fort att laga. Hamburgare, köttbullar osv. Tyvärr så har jag inte tänkt på att ta några foto, ikväll glömde jag det också. När jag nämnde det för sambon efteråt så sa han att han undrade varför jag inte tagit foto på maten. (skrattar för mej själv)
Tänk att det blivit så vanligt här hemma att jag bloggar om vad vi äter.
Men ibland måste jag erkänna att dottern suckar högt när jag ber henne hämta kameran däruppe när vi precis ska äta. "Är det till bloggen?", säger hon och tittar surt.
Ikväll åt jag tjocka revben som jag rimmat själv, ibland får jag sånt begär efter dom för köttet är så mört och lagom salt att det bara trillar sönder efter rimningen. Till detta åt jag nypotatis och en sallad. Resten av familjen åt kyckling.
Nu ska vi strax titta på Bangkok Hilton och äta fruktsallad och som kompensation så lägger jag ut foto på den, med en bångstyrig kanin som hellre leker med sin ballong än låtsas äter av min fruktsallad. Oftast äter han på riktigt av den, eller jämt ska jag nog säga. Men ikväll ville han inte och tydligen inte ens för bloggens skull. :)
I fruktsalladen hade jag banan, två sorters melon, kiwi, äpple och apelsin.



Inga kommentarer: